Tuesday, June 1, 2010

Wanita Berisiko Tinggi Abad ke 21?

Oleh: mikidookie

"

Kesan Dioksin dalam tuala wanita
 Artikel mengenai bahaya tuala wanitaBanyak artikel yang telah dikeluarkan mengenai bahaya tuala wanita di dalam pasaran. Pernahkah anda ambil kisah mengenai perkara ini. Ini adalah serius kerana ia melibatkan masa hadapan kaum wanita di negara kita serta seluruh dunia. Sekiranya kita tidak ambil peduli tentang perkara ini, kemungkinan besar ramai wanita akan mengalami masalah yang kritikal ketika berusia 40an. Oleh yang demikian, cegah sebelum parah.


Salam kepada semua warga TKO..
Saya sebagai seorang muslim, adalah menjadi tanggungjawab saya untuk menyampaikan fakta wanita berisiko tinggi abad ke 21. Adakah anda sedar bahawa bahaya tuala wanita yang selama ini anda gunakan? Banyak artikel yang menyatakan bahawa tuala wanita mengandungi dioksin yang amat merbahaya kerana ia 120 kali ganda lebih kuat daripada arsenik.
Saya amat terkejut kerana selama ini saya tidak tahu mengenai perkara ini. Oleh yang demikian, saya wajib menyampaikan kepada anda semua. Dioksin adalah berpunca daripada proses pembuatan tuala wanita tersebut. Tuala wanita diperbuat daripada serbuk pulpa dan kertas buangan. Ia diproses dengan menggunakan bahan kimia untuk membuang kotoran dan memutihkannya. Bahan kimia tersebut tidak hilang malah ia meresap ke dalam tubuh badan manusia apabila digunakan.
Bahaya dioksin itu kerana ia adalah punca masalah setiap wanita sakit selama ini. Adakah anda senggugut ketika datang haid? Ini adalah contoh yang terdekat bahawa kesan dioksin telah masuk ke dalam rahim. Ini kerana, senggugut yang selama ini mereka rasakan biasa adalah sakit yang luar biasa sebenarnya. Sekiranya anda tidak merawatnya, maka banyak perkara lain yang akan timbul menjelang usia anda 40an. Ini kerana, usia inilah anda berisiko tinggi untuk kena sakit kanser payu dara, kanser servik, fabroid, endrometrosis, dan sebagainya. Adakah anda mahu perkara ini terjadi kepada anda?
Menurut doctor terkemuka Dr.Philip M.Terno menyatakan bahawa “Faraj menyerap apa-apa sahaja dan bila-bila masa sahaja. Apabila anda memasukkan bahan kimia ke dalam faraj, bahan tersebut akan berada di dalam salur darah setengah jam kemudian” Adakah anda sedar selama ini tentang perkara ini? Saya yakin ramai diantara kita masih tidak tahu mengenai perkara ini dan ada yang tahu tetapi tidak membuat apa-apa tindakan. Saya hairan mengapa banyak kajian yang telah dilakukan membuktikan bahawa terdapat bahan kimia dioksin yang merbahaya di dalam tuala wanita ini tetapi tidak ada apa tindakkan yang dilakukan oleh pihak kerajaan dan juga pihak pengguna itu sendiri. Oleh yang demikian, saya harap perkara ini boleh diubahkan.
Bagaimana cara untuk mengubahnya? Kita perlulah berubah kepada bahan lain yang lebih selamat selain tuala wanita yang berasaskan kertas. Ini kerana riwayat nabi dalam pesanan 101 kepada wanita ada menyebut gunalah kapas untuk mencuci darah apabila dating bulan. Oleh yang demikian, anda perlulah merubahnya agar kehidupan lebih sihat.

No comments: